کلیه کالا ها و خدمات این فروشگاه ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشد و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

نماد اعتماد ملی

2293055
امروز
دیروز
این هفته
هفته گذشته
این ماه
ماه گذشته
تمام روزها
203
3311
18090
2252869
68183
81608
2293055

Your IP: 54.224.151.24
Server Time: 2018-05-25 03:20:45
تبلیغ 1

تهران - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر افزایش ظرفیت های اقتصادی از مسیر سرمایه‌گذاری گفت:  

 ارتقای سرمایه گذاری از سیستم بانکی یا بیرون از این سیستم ناشی می شود، اما امروز شاهد این هستیم که سیستم بانکی کشور دیگر پاسخگوی نیاز بنگاه های اقتصادی نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «منصور معظمی» روز دوشنبه در پانزدهمین همایش تعالی سازمانی در محل

 مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما، با اشاره به اینکه به دلیل نرخ سود بانکی 18 در صدی، بنگاه های اقتصادی نمی توانند به رشد دست یافته و نقشی در توسعه کشور داشته باشد؛ افزود: این موضوع نقش توسعه روابط بین الملل را پررنگ تری می کند.

 

رئیس هیات عامل ایدرو تصریح کرد: در مقوله روابط بین الملل لازم است، ارتباطات کشور، منطقی و در راستای حفظ منافع ملی باشد؛ هزینه های رفتاری ما را کاهش داده و اجازه دهیم این گفته ها از بستر و کانال خود بیان شود.
وی یادآور شد: امروز در جهان حرف هایمان رصد و تحلیل شده و بر پایه آن ریسک کشورها را تعیین می کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، همچنین بر حرکت بنگاه های کشور به سمت کارآمدی بیشتر و بزرگ تر شدن تاکید کرد و افزود: قدرت رقابت در بزرگ و صاحب برند شدن است.
معظمی ادامه داد: عوامل فزآینده رشد اقتصادی، در ارتقای بهره وری و توسعه روابط بین الملل خلاصه می شود.
وی ادامه داد: ثبت رشد اقتصادی 12.5 درصدی در سال 95 به طور قطع ناشی از برجام و افزایش صادرات نفت خام متاثر از آن بود.
معظمی با اشاره به سرمایه گذاری های متعدد خارجی در کشور در پسابرجام گفت: برجام فرصتی برای بنگاه های اقتصادی کشور در حوزه روابط بین الملل ایجاد کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود ظرفیت‌های خوب در کشور گفت: در صنعت خودرو در دو سال گذشته آثار و نتایج خوبی را شاهد بودیم و امروز نتیجه مشارکت های صنعت خودروی کشور، تولید خودروهای با کیفیت بیشتر است.
معظمی تصریح کرد: بالاترین میزان رضایت مندی در صنعت خودرو مربوط به مشارکت های خودروسازان ایرانی با خارجی ها است.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، خواستار توجه ویژه بنگاه ها به مقوله برندینگ شد و افزود: باید یاد بگیریم تا بتوانیم به صورت مشارکتی کار کنیم و از خرد جمعی بهره بگیریم.
وی با اشاره به انقلاب جدید صنعتی و حاکمیت دیجیتال در بنگاه‌ها، بر استفاده از دیجیتال در بنگاه های اقتصادی تاکید کرد.
معظمی یادآور شد: امروز شاهدیم بدنه دولت از نیروهای کیفی خالی شده و این موضوع که سالها از آن غفلت کرده ایم نگران کننده شده است.
وی ادامه داد: رفتاری که ما در داخل و بیرون دولت با مدیران داریم، عاملی است که آنان را «هوایی» می کند اما باید بپذیریم بیشتر مدیران کشور سرمایه های انسانی و صاحبان تجربه و دانش هستند.
معظمی همچنین به طرح تربیت و پرورش 500 مدیر کلاس جهانی در سازمان مدیریت صنعتی اشاره کرد و با انتقاد از عدم استقبال کافی از این طرح، گفت: سازمان مدیریت صنعتی آماده است بدون هیچ چشمداشتی به تربیت مدیران صنعتی برای بنگاه‌ها بپردازد.
وی با بیان اینکه نمی دانیم تا دو ماه آینده در حوزه روابط بین الملل چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: در این شرایط، مدیریت استراتژیک و تصمیم گیری در حالت عدم اطمینان کامل اهمیت بیشتری پیدا می کند و بر این اساس مدیران باید به سلاح دانایی و همچنین آخرین آموزش ها و تکنیک ها مجهز شوند.

رضا رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص برنامه وزارت صمت برای صنایع کوچک و متوسط برای سال آینده گفت: در حال حاضر 91 درصد از تعداد صنایع موجود در کشور را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند که 41 درصد از اشتغال فعال حوزه صنعت را به خود اختصاص داده اند. همچنین 5 درصد از صنایع موجود کشور در اختیار صنایع متوسط قرار دارد که این بخش نیز 21 درصد از سهم اشتغال کشور را در اختیار دارد.

وی با اشاره به سهم 53 درصدی اشتغال صنایع کوچک و متوسط افزود: ارتقاء و توسعه این بخش صنایع منوط به توسعه صنایع بزرگ است و این صنایع بزرگ هستند که محرک صنایع کوچک هستند که از نظر اشتغال و تعداد سهم بالایی دارند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از مهمترین راه‌های رونق صنایع کوچک و متوسط را حمایت از سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف تولیدی دانست و ادامه داد: البته پیش از این اقدامات خوبی جهت حمایت از این سرمایه گذاری‌ها در وزارت صنعت از جمله صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و اقداماتی از این قبیل صورت گرفته است اما باید با راهکارهای جدید به دنبال سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه بود.

رحمانی ادامه داد: بر اساس آمار موجود صنایع تولید کننده محصولات کانی غیرفلزی، صنایع مواد غذایی و آشامیدنی، تولید محصولات فلزی فابریکی، تولید منسوجات و تولید محصولات لاستیکی و پلاستیکی در شاخص سهم تعداد بنگاه های صنعتی با اشتغال بیش از 10 نفر کارگر، بیش از 60 درصد از تعداد بنگاه‌های کشور را شامل می شوند.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به صنایع کوچک و متوسط افزود: صنایع کوچک با وجود داشتن 24 درصد سرمایه، 41 درصد اشتغال را در برمی‌گیرند و این بدان معناست که صنایع مذکور کارگربَر و صنایع بزرگ سرمایه بَر هستند و با توجه به کمبود سرمایه و رشد منفی سرمایه گذاری در چند سال اخیر باید به سرمایه گذاری در صنایع کوچک و متوسط توجه بیشتری شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه وزیر صنعت، معدن وتجارت در تشریح مشکلات صنایع کوچک و متوسط اظهار کرد: متاسفانه عواملی همچون وجود شرایط رکود اقتصادی در سال‌های گذشته، کاهش مصرف کالاهای تولیدی،عدم تامین مالی واحدها،  وجود ظرفیت های خالی، عدم تامین مالی طرح های سرمایه گذاری و طولانی شدن بهره برداری از طرح‌ها و عدم توجیه اقتصادی آن‌ها، مشکلات مدیریتی و عدم شکل گیری فراگیر خوشه‌های صنعتی و تاثیرات این پارامترها بر واحد‌های کوچک و متوسط را می توان به عنوان مهمترین مشکلات این بخش در نظر گرفت و باید با تمام توان برای رفع این معضلات کوشید.

وی با بیان اینکه بخش صنعت و معدن و تجارت یک سوم سهم اشتغال کل کشور و دوسوم اشتغال بخش مولد اقتصاد را به خود اختصاص داده است،تصریح کرد: حدود 50 درصد از اشتغال بخش صنعت را صنایع مواد غذایی و آشامیدنی، تولید محصولات کانی غیر فلزی، وسائل نقلیه موتوری و کشنده و تولید فلزات اساسی تشکیل می‌دهد و این آمار بازگو کننده آن است تمرکز اشتغال در بخش صنعت بسیار بالاست و ضرورت توزیع مناسب اشتغال در صنایع دیگر را منعکس می کند.

 قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت تمام توان خود را به کار گرفته تا رونق اقتصادی در همه واحدهای صنعتی پایدار  شود و واحدهای راکد صنعتی به چرخه تولید باز گرداند.